8 Mayıs 2018 Salı

Tavada Kolay Lahmacun (6 kişilik)

Tavada Kolay Lahmacun (6 kişilik)

Amerika'ya ilk gittiğim yıl bildiğim, özlediğim ne kadar Türk yemeği varsa yapıyor, misafirlerime de ikram ediyordum. İlk evimizin çeşit çeşit ağaçlarla çevrili, havuzlu geniş arka bahçesi, kalabalık aile ve arkadaş toplantılarımıza güzel bir ortam sağlıyordu. Böylece vatanımla aramdaki  mekansal olarak ayrılan bağı, yemeklerle ve bundan çok memnun olan Türk arkadaşlarımla tekrar tekrar kurmuş oluyordum. İlk çocuğum, Emine'm henüz doğmamıştı ve ben buna yeterince zaman bulabiliyordum.  Özlemimi gidermek için deli gibi yemek yapıyordum. Yeterince memleket havası sunmuş olacağım ki, yakın arkadaşımız, can dostumuz Nihal, "Ben size geldiğim zaman kendimi Türkiye'de gibi hissediyorum." diyordu. Uzun zamandır Amerika'da yaşayan, özyurduna, ailesine hasret duyan başka birine bunu hissettirmenin verdiği şaşkınlık ve mutluluk o an bende birbirine karışıyordu.

Menüm zengindi. Zeytinyağlı sarmalar, barbunya pilakiler, su börekleri, burmalı börekler, laz börekleri, salataler ve tabii lahmacun! O güzen kadar hiç lahmacun pişirmemiş olan ve nasıl pişireceğini de bilmeyen ben, lahmacunla ilgili aklımda kalan bir cümleyle birlikte bir gün kolları sıvayıp lahmacun yapmaya karar verdim. Yıllar önce ünlü bir lahmacuncuda çalışmaya başlayan komşumuzun oğlu şöyle demişti: "Lahmacunun üzerindeki harcın üçte biri kıyma, üçte biri iç yağı, üçte biri de soğan." Demek ki, ilk püf noktası, lahmacuna lezzet veren şey bu.

Ana malzeme bu olmakla birlikte, ince doğranmış domates, yeşil ve kırmızı biber, sarımsak ve maydanoz da lahmacunu lezzetlendirmek için konulabilecek malzemeler. Ben şahsen biberi varsa kulanıyorum, yoksa da hiç sorun değil. Onun yerine bir miktar biber salçası kullanıyorum.

Bundan sonra artık tarifime geçebilirim.

Malzemeler:
Hamuru İçin:
2 su bardağı ılık su
4,5 su bardağı un
Bir tatlı kaşığı maya
Bir yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Harcı İçin:
Yarım kg yağlı kıyma
2 orta boy ince doğranmış soğan
Bir ince doğranmış yeşil biber (isteğe bağlı)
Bir ince doğranmış kırmızı biber (isteğe bağlı)
Bir ince doğranmış domates (isteğe bağlı)
Bir ince doğranmış demet maydanoz
2 dik ezilip doğranmış sarımsak
Tuz

Yapılışı:
Hamur için unu havuz gibi açın. Unun üzerine tuzu serpin. Havuzun içine mayayı ve ılı suuyu koyup elinizle karıştırın. Beş dk. kadar bekleyin. Suyun üzerine kabarcıklar çıkmaya başlayınca, sıvıyağı da ekleyip, yavaş yavaş yoğurun. Elde ettiğiniz yumuşak hamuru sıcak ortamda bir saat kadar mayalanmaya bırakın.

Diğer yandan Kıymalı harç için gereken malzemeleri yoğurun. Hamurunuz hazır olduğunda, açtığınızda kullanacağınız tavaya uygun büyüklükte ve ince açabileceğiniz bezeler elde edin. Merdane ile açarken yapışmaması için tezgahınızı ve hamuru unlamayı unutmayın.

Tavanızı düşük ısıda ocağa alın. Hamuru fazla ununda arındırmak için silkeleyin. Tekrar tezgaha alarak, elinize aldığınız bir avuç kadar kıyma harcını, hamurun yüzeyine yayın. İki elinizin ters yüzünü kullanarak, parçalamadan ve harcı dağıtmadan tavaya yerleştirin. Üzerine bir kapak kapatarak pişirin. Lahmacunların altının yanmamasına dikkat edin.

Pişen lahmacunları üst üste, yine kapaklı başka bir kaba alın. Böylece hem sıcak, hem de yumuşak kalmalarını sağlayın. Sumaklı soğan, maydanoz ve eşliğinde servis yapın.

Afiyet bal şeker olsun.



2 yorum: