6 Nisan 2018 Cuma

Çilek Kaplı "Tres Leches" (Üç Süt) Tatlısı

Yemek yapmak, tatlı veya tuzlu herhangi bir yiyecek hazırlamak da, bazen şiir yazmak gibi. Tüm algılarınız açık, duyularınız harekete hazır, beyninizden gelecek küçücük bir "başla!" komutunu bekler ve elinizi harekete geçirdiğinizde, gerisi gelir. O an tarife ihtiyaç duymazsınız. Sadece bildiklerinizi sevdiğiniz şekilde uygularsınız ve bir şey ortaya çıkar. Bu şekilde ortaya çıkan bir şey genellikle çok güzeldir. Hatta şaşırtıcı, hayran bıraktırıcı bile olabilir. Tıpkı benim, bu yazımın başlığına konu olan tatlı gibi. 

(Yaptıklarımı beğenmem, beğenildiğini söylemem beni kendini beğenmiş yapmaz değil mi? :))

Geçen yıl sonu Sevinç Abla ve Şaban Abi'min uzun Türkiye tatilinin bitmesine yakın, gelenek gibi benimsediğimiz üzere, tüm ailemizin ve artık ailemizin birer parçası gibi olan bir kaç yakınımızın katıldığı yemekli bir davet hazırladım. Sevinç Abla'mın da yardımı eşliğinde tüm gün yiyecekleri hazırladım. Epeyce kalabalık ve çok ca eğlenceli geçen gecede, dört çeşit olarak hazırladığım tatlılarla finali yaptık. Herşeyin çok beğenildiğini duymak, koltuklarımı kabarttı elbette. Ama ben mutfağa bir kaç kez gidip dönene kadar pileli baklavamın neredeyse ve tres lechesin tamamen bittiğini görmek,  bende belli etmemeye calıştığım bir miktar şaşkınlıkla karışık büyük bir mutluluk yarattı. 

(İşte ben öyleyim, yaptığım şeylerin sevilerek yenmesinden, hatta silinip süpürülmesinden çok memnun kalanlardanım.:)) Ruhum böyle!)
Çilek Kaplı "Tres Leches" (Üç Süt) Tatlısı

Tres Leches'in kekini, daha önce tarifini verdiğim "Osman Meyveli Trileçe" tarifindeki gibi yaptım. Sütlü sosunu ise, "triliçe" tarifinde verdiğim şekilde uyguladım. Çilek sosunu, sonbaharda buzluğa attığım, Pamukova Çilekli Köyü'nden Çağlayan Abi'min gtirdiği, tamamen organik yetişmiş, mis kokulu, harika lezzetli (öyle ki, Sevinç Abla hayatı boyunca öyle lezzetli çilek yememiş) çileklerden hazırladım. Süt, krema, kek ve çilek sosu bir araya gelince, ortaya gerçekten şiir gibi bir tatlı çıktı. 

Canım arkadaşım Nurten diyesi, "çok uzun gitmiim." :)) Önce kısaca tres lechesi anlatayım:))

Tres leches kekini belirttiğim şekilde pişirin. Sütlü, kremalı triliçe sosunu hazırlayın. Keki ters çevirip kürdanla üzerine delikler açın. Sosu üzerine gezdirerek dökün. Kekin üzerini beyaz krem şanti ile kaplayın. Buz dolabında bir-iki saat soğutun. En üste nişasta, şeker ve çilek püresiyle hazırlayıp soğuttuğunuz çilek sosunu dökün. Daha pratik bir yol denemek isterseniz, hazır çilek sosu da kullanabilirsiniz. Yüzeyini süzelttiğiiz tatlıyı servis edeceğiniz büyüklükte parçalara dilimleyin. İsterseniz yarım çilek parçalarıyla süsleyin ve tekrar buzdolabında tutun. Oldukça hafif ve iştah açıcı olan tatlınızı soğuk olarak servis yapın.

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder