8 Aralık 2017 Cuma

Kıymalı Tel Şehriye Çorbası

Kıymalı Tel Şehriye Çorbası
Bu ara evde pek yazamıyorum. İnsanın kısır zamanları olur ya bazen, dışa dönük bir şey yapmak istemez. Ben bu ara öyleyim. Bir de gündüz evde olmuyorum. Oysa yaptığım şeylerin resimlerini çekmek için gün ışığından yararlanmaya çalışıyorum. Gündüzün kısa olması bana epey engel oldu. Hafta içi böyle olunca, iş hafta sonuna kalıyor. Son bir kaç hafta sonumu ev dışındaki programlarla geçirince, blogumu epey boşladım. Bu hafta sonu mutfağımda biraz zaman geçirmeyi düşünüyorum.

İstediğim gibi yazamamış olmanın bana verdiği sıkıntıyı biraz olsun hafifletmek için, geçen akşam yapmış olduğum ve bizim çok sevdiğimiz Kıymalı Tel Şehriye Çorbasının tarifini vermek istiyorum. Basit ama lezzetli bu çorba, burada tarif edildiği gibi kıyma ile yapılabileceği gibi, didiklenmiş tavuk ve tavuk suyuyla da yapılabilir. O da damağınıza başka bir lezzet verir.

Verimli bir hafta sonu olması dileklerimle, kolay gelsin, bereketli olsun.

Malzemeler:
150 gr kıyma
Bir su bardağı tel şehriye
Bir kaşık tereyağı
Bir kaşık zeytinyağı
Bir tatlı kaşığı domates salçası
10 su bardağı kaynar su veya et suyu
Bir yemek kaşığı kuru nane
Tuz

Yapılışı:
Yağlar tencereye koyarak, hafif ateşe alın. Kıyma ve salçayı ekleyip kavurun. Kaynar su veya et suyunu ekleyin. Kaynamakta olan çorba suyuna şehriye ve tuzu ekleyerek, kısık ateşte kendi halinde kaynamaya bırakın. Ara sıra karıştırarak, şehriyelerin dibine tutmasını önleyin. Şehriyelerin pişmesine yakın naneyi ekleyin. İki üç dakika daha kaynatıp, ateşten alın. 10 dk kadar dinlendirin. Bu sırada şehriyeler biraz daha şişecektir. Dinlenen çorbayı limon suyuyla servis edin.

Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder