21 Eylül 2017 Perşembe

Vanilyalı Dondurma

Vanilyalı Dondurma
Bizim evde yaz kış en çok sevilen tatlıdır dondurma. Hele yazın, "Her gün dondurma yenir mi?" demeyin. Bizde yeniyor vallahi. 

Hazır dondurmalardan kaçınıyorum. Mümkün mertebe bildiğim bir yerden kiloyla almaya çalışıyorum. Ancak bununla da başa çıkamayınca, kendi dondurmamı kendim yapmaya karar verdim.

Çilekli, kaymaklı ve vanilyalı olarak üç çeşit hazırladığım dondurmaların ikramı, çok yoğun geçen Kurban Bayramı'na rastlayınca, resim çekmeye pek vaktim olmadı. Yoksa dondurma tarifi vermek ne zamandır aklımdaydı. İki arada bir derede vanilyalı dondurmanın resmini çekebildim ancak. O yüzden ilk tarifim o oluyor.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, bana göre en güzel dondurmayı  Trabzon'da Beton Helva yapıyor. Kakaolu ve sade olmak üzere yalnızca iki çeşit çıkardığı dondurmanın tadına da, görünüş ve  kıvamına da diyecek yok! Yolunuz o tarafa düşerse mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Ha bir de onunkinin üzerine tahin helvası yoktur. Benden söylemesi! 😉
Vanilyalı Dondurma
Benim Küçük Dondurma Canavarlarım
Malzemeler:
3 yumurta sarısı
Bir yemek kaşığı nişasta
Bir litre süt
1,5 su bardağı toz şeker
Bir paket vanilya

Yapılışı:
Sütten bir bardak ayırın. Kalan süt dışındaki tüm malzemeleri, ayırdığınız sütle birlikte tencereye alın ve iyice çırpın. Tencereyi  kalan sütü yavaş yavaş ilave ederek çırpmayı sürdürün. Malzemeler tamamen karışınca, tencereyi ateşe alın. Orta hararetli ateşte karıştırarak pişirin.

Pişen karışımı ocaktan alın. Zaman zaman karıştırarak soğutun. Tamamen soğuyunca mikserle 10 dk çırpın. Kapaklı metal bir kapla birlikte dondurucuya alın. 20 dk'da bir karıştırarak dondurma kıvamını almasını sağlayın. Tamamen donunca, dondurmanız hazırdır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder