14 Ağustos 2017 Pazartesi

Kızarmış Domatesler Vesaire Vesaire...

Kırmızı Domatesler Vesaire Vesaire

Bahçe yapmak hakikaten zor iş. Bir kere toprağı bellemek ve hayvan gübresini taşıyıp toprağa dağıtmak erkek kuvveti gerektiriyor. Çok büyük bir yer yapmasam da, beni bu yıl çok yordu. Dizleriniz ve beliniz sağlam, üzerinizde de derman olmalı. 

Çapalayıp tırmıklayarak toprağı ekime ve dikime hazırlamak nispeten zevkli ve kolay. En zevkli kısmıysa, ekip diktikten sonra büyüyüp yetiştiklerini ve sebze verdiklerini görmek. Toplayıp da sofraya getirdiğinizde ise, değmeyin keyfinize!

Domates, salatalık, biber, patlıcan, fasulye, kara lahanayla birlikte bu  kez kavun ve karpuz da diktim. Soğukların uzaması ve baharın geç gelmesi, sebzelerin çiçek açmasını da geciktirdi. Ama geç de olsa verim almaya başladım. 

Bu yıl en verimli ürünüm yine domates oldu. Değişik yerlerden aldığım fideleri bahçenin değişik yerlerine diktim. Daha önce sürekli fide aldığım pazarcının domates yetiştirmek için verdiği öğütlere uymuştum: "Çiçek verene kadar bolca sula. Çiçek vermeye başlayınca suyu azalt. Meyve verince suyu kes." Ama bir türlü istediğim verimi alamamıştım. Bu sene Toroslar üzerinden yaptığımız bir yolculuk sırasında rastladığımız fide satıcısının reçetesine uydum: "Suyu azaltın ama tamamen kesmeyin. Mutlaka sulamaya devam edin." Sonuç daha iyi oldu. 

Domates sosu yapma mevsimi de yaklaşıyor. Yavaş yavaş hazırlıklara başlamak lazım. Bu gün küçük kavanozlar ve kapatmak için, yeni çıkan şirin kavanoz kapaklarından aldım. Her yıl yaptığım domates soslarının yanında bu yıl değişik soslar da denemek istiyorum. Kışlık tarhanamı hazırlamak ve kış hazırlıklarımı sizinle paylaşmak içinse sabırsızlanıyorum.

😄










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder