3 Temmuz 2017 Pazartesi

Menemen

Menemen
Heralde 4-5 yaşlarındaydım. Annem ve teyzemlerle birlikte anneannemin Boztepe'deki evindeyiz. Çarşıdan gelmişiz. Annemler domates, biber ve yumurtayla öyle güzel bir yemek yapıyorlar ki, yemek istemediğim halde, kokusuyla mest oluyorum. Ve bu koku beni o kadar etkilemiş ki, aklım erdiğinde anneme soruyorum. "O yemek neydi?" diye. "Menemendi" diyor. Sebzeler henüz doğallığını koruduklarından mı bilmiyorum. Fakat hayatımda o kadar güzel kokan ve onca iştahla yenen bir menemen görmedim. 

O yönde seyahat edenler iyi bilirler. Samsun'un Kavak ilçesi Çakallı Mevkii de menemeniyle meşhur. Yol boyu menemen sunan büyük küçük tesisler görürsünüz. Yalnızca yumurta sarısı kullanılarak, soğansız ve oldukça sulu yapılan menemen, doğrusu beni pek cezbetmedi. Yalnızca sarısı kullanıldığı için, yumurta kokusunu baskın olarak hissediyorsunuz. Bu benim tercih ettiğim bir şey değil. Yine de, eşim de dahil olmak üzere müşterisi azımsanmayacak kadar çok. 

Benim menemen yorumumsa şöyle:

Malzemeler:
Menemen
  • Bir küçük soğan
  • 3-4 sivri biber
  • 3 iri domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • Bir çay kaşığı kekik
  • 2-3 yumurta
  • Üç yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı:
MenemenSebzeleri yıkayıp ayıklayın. Domateslerin zarlarını çıkararak küp küp doğrayın. Soğan, sarımsak ve biberleri yemeklik doğrayın.

Yağ, soğan ve biberi tencereye koyarak kısık ateşe alın. Hafif pembeleşince domatesi ekleyin. Domatesler suyunu salınca sarımsak, tuz ve kekiği ekleyerek bir kez karıştırın. Kapağını yarı kapatarak, domateslerin suyunu epeyce çekmesini bekleyin.

Yemeğin suyu tamamen çekilmeden, yumurtaları kırın. Ateşi iyice kısın. Kapak kapalı olarak, yumurtalar istediğiniz kıvamda pişince, tencereyi ocaktan alın. Menemeniniz servise hazırdır.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder