25 Temmuz 2017 Salı

Kaymaklı Lavaş Pidesi

Kaymaklı Lavaş Pidesi
Yazın sulu yemeklerdense, zeytinyağlılar, kızartmalar, kuru yemekler, kebaplar ve ızgaralar daha çok tercih ediliyor. Çocuklar da ekmek arası ve dürüm tarzı yemekleri daha çok seviyorlar. Hafta sonu benim de canım arnavut ciğeri çekince, biraz da kendimi şımartmak istedim. 

Çocuklar tatsalar da, çiğeri öyle çok iştahlı yemiyorlar. Yine de alternatif bir şey yapmazsam belki yerler, dürüm yaparsam belki onlar da severler diye düşünüp, kendi yaptığım lavaş pideler, sumaklı soğan ve ayrandan mütevellit akşam yemeğimizi hazırladım. 

Sonuçta arnavut ciğeri değil ama, lavaşlar ayranla birlikte çocuklar tarafından  süpürülünce, bana da burada onların tarifini vermek düştü. 😊

Malzemeler: 
150 gr kaymak
Bir çay bardağı sıvı yağ
2 kaşık yoğurt
6 su bardağı un
Bir su bardağı ılık su
Bir çorba kaşığı instant hamur mayası veya 45 gr yaş bira mayası
Bir yemek kaşığı şeker
Tuz

Kaymaklı Lavaş PidesiYapılışı:
Ilık su, maya ve şeker, yoğurma kabına alarak karıştırın. Beş dk kadar bekletin. Karışımın üzerinde maya kabarcıklarının biriktiğini göreceksiniz. Bu aşamada diğer hamur malzemeleri de ekleyerek iyice yoğurun. Oldukça yumuşak bir hamur elde edeceksiniz. Hamur 2-3 kat oluncaya kadar üzeri kapalı olarak mayalanmaya bırakın. Nispeten sıcak bir ortamda mayalanma daha hızlı gerçekleşecektir.

Kaymaklı Lavaş PidesiBen lavaşlarımı pişirmek için 30 cm çapında düz teflon tava kullandım. Hamur mayalanınca, kullandığım tavanın büyüklüğüne uygun olarak, yumruğumun yarısı kadar büyüklükte bezeler koparıp yuvarladım. Bu miktardaki hamurdan 14 beze elde ettim.

Bezeleriniz hazır olunca tavanızın kısık ateşin üzerine alın. Her bir bezeyi unlayarak merdane ile tavanız büyüklüğünde yuvarlak açın. Bir yandan açın, bir yandan da, ısınmış tavada arkalı önlü kızartın. 

Kaymaklı Lavaş PidesiAçılan yufkaların unlarını ne kadar silkeseniz de, pişirme sırasında tavada un kalacaktır. Bunların 
iyice yanarak lavaşa yapışmaması için ara sıra kuru bir bezle veya kalın bir kağıt havluyla, elizini yakmadan temizleyin.

Kızarttığınız lavaşları üst üste dizin. Sıcak ve yumuşak kalmalarını istiyorsanız, lavaşların üzerini kapatın ve hatta sofra bezine sarın. İsterseniz anında tüketin. Ama ertesi ve hatta daha ertesi gün yiyeceğiniz lavaşların yumuşaklığını ve lezzetini aynı şekilde koruduğunu da göreceksiniz. 

Kaymaklı Lavaş PidesiBen kahvaltıda yemeyi de, sade atıştırmayı da çok sevdim. Fazla yaparsanız buzlukta da saklayabilirsiniz. Bundan gerisi size ait.

Bereketli olsun, kolay gelsin.

Sema BİLGİN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder