13 Nisan 2017 Perşembe

Evde Yaprak Döner


Evde Yaprak Döner
Malzemeler:
500 gr fleto kırmızı et
İki kuru soğan
Yarım çay bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Bir çay kaşığı karabiber
Bir çay kaşığı kırmızı pul biber
Bir çay kaşığı kekik
Tuz

Yapılışı:
Evde Yaprak DönerFleto et parçaları üst üste koyarak dondurun. Daha sonra donmuş haldeyken çıkararak, 15 dk kadar dışarıda bekletin. Bu sırada donmuş etin kenarları çözülmeye başlar. Büyük bir bıçakla, sanki döner kesermiş gibi yapraklar kesin. Elinizi kesmemeye dikkat edin. Elde ettiğiniz yaprakları üzeri kapatılabilecek bir kaba alın.

Soğanları soyup ya rondodan geçirin veya rendeleyin. Temiz bir mutfak torbasıyla soğanların suyunu etlerin üzerine sıkın. Kekik dışındaki diğer malzemeleri de ekleyerek, eklediğiniz malzemeler etlerin tamamına eşit şekilde dağılıncaya kadar karın. Kapağı kapalı olarak bir gece boyunca veya sabahtan akşama kadar buz dolabında bekletin.

Pişireceğiniz etleri tavaya alın. Kapağı kapalı ve altı kısık olarak, suyunu iyice salıp çekinceye kadar pişirin. Etler yağına kalınca biraz kavurun, fakat kurutmayın. Ateşten alarak kekik ekleyin ve karıştırın.

Döneriniz yenmeye hazırdır. Sunumu ise size bağlı. Çeşitli garnitürlerle süsleyerek pilavla veya doğranmış soğan ve domatesle pide arasında ikram edebilirsiniz. Ben doğranmış ekmek parçalarını servis tabağına aldım. Bir su bardağı suyla sulandırılmış bir kaşık salçayı tuz da ekleyerek 5 dk kadar kaynattım. Oluşan sosu ekmeklerin üzerine gezdirdim. Dönerleri ekmeklerin üzerine alarak kızdırdığım tereyağını gezdirdim. Biber turşusu ve yoğurtla süsleyerek servis yaptım.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder