11 Nisan 2017 Salı

Elmalı Tart

Elmalı Tart
Yaşamımda karşılaştığım en renkli insanlardan biri, Solmaz ÖZÜNER olmuştur. Şu anda 80 yaşının üzerinde ve mesleği gıda uzmanlığı olan bu Kayseri'li, neşeli mi neşeli hanımla, tanıştığım ilk dakikadan itibaren iyi anlaştık. Gerek Türkiye'de, gerekse Amerika'da kendilerini ağırladığımız ve evlerinde ziyaret ettiğimiz süreler boyunca kendisinden çok şey öğrendim. Dr. Otetker'e ait bu "Elmalı Tart" tarifini bana veren Solmaz Teyze'yi burada da sevgi ve saygıyla anmak istiyorum. Solmaz Teyze'ciğim, benim kızımın cıvıl cıvıl Solmaz Anneannesi, sen çok yaşa!


Malzemeler:
120 gr tereyağı
150 gr toz şeker
200 gr. un
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
Yarım çay bardağı süt
Bir yumurta
Bir fiske tuz
Bir paket kabartma tozu
Dört tatlı elma

Yapılışı:
Fırını 200°C'ye ayarlayarak ısıtın. 30 cm yuvarlak kek kalıbını tereyağıyla yağlayıp unlayın. Un, tuz ve kabartma tozunu birlikte yoğurma kabına eleyin. Oda sıcaklığındaki tereyağını ekleyerek, kesinlikle yoğurmadan, parmaklarınızın ucuyla una yedirin. Öyle ki, işlem bittiğinde un sanki nem almış da pütür pütür olmuş gibi bir görünüm almalıdır. (Orijinal tarif böyle anlatılmaktadır. Ancak ben parmaklarım yerine mikserin çırpma telini kullanarak da aynı sonucu elde ettim. Tercih size kalmış.)

Şekeri ekleyerek aynı şekilde karıştırın. Yumurtayı kaseye kırın. Sütü ekleyerek iyice çırpın. Unlu karışıma azar azar katarak, bir çatal yardımıyla karın. Bunu yaparken hamurun ezilmemesine dikkat edin. Elde ettiğiniz "hamurdan" çatalın ucuyla parçalar alarak, hazırladığınız kalıba yerleştirin. Üzerine dövülmüş cevizi serpin.

Elmaları yıkayın, soyun ve dilimleyin. Elma dilimlerini tart hamurunun üzerine şekil vererek dizin. En üste bir çorba kaşığı kadar şeker serperek fırına verin. 15 dk kadar fırında tutun. 15 dk sonunda fırından çıkararak soğumaya bırakın. Bu şekilde yenmeye hazır olan tart, ikinci gün daha lezzetli olacaktır.

Afiyet, bal, şeker olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder