29 Mart 2017 Çarşamba

Mercimekli Bulgur Pilavı

Mercimekli Bulgur Pilavı
Malzemeler:
1/2 su bardağı yeşil mercimek
Bir su bardağı pilavlık bulgur
Bir orta boy soğan
Bir yemek kaşığı tereyağı
İki yemek kaşığı zeytinyağı
3 su bardağı kemik suyu
Bir tatlı kaşığı biber salçası
Bir tatlı kaşığı domates salçası
Bir çay kaşığı karabiber
Bir tatlı kaşığı kuru nane
5-6 dal maydanoz
2-3 dal taze nane
Tuz

Yapılışı:
Bulgur ve mercimekler ayrı ayrı ayıklanıp, bir kez sudan geçirilir. Maydanoz ve nane yaprakları ayıklanıp yıkanır. Mercimek bir su bardağı kaynar suda bekletilerek şişirilir. Suyu iyice çekince süzülür ve bir kez daha sudan geçirilir.

Soğan yemeklik doğranır. Yağlar tencereye alınarak kısık ateşte eritilir. Soğanlar eklenerek sote edilir. Salçalar da konarak, salça kokusu çıkıp yağla özleşene kadar tahta kaşıkla döndürülür. İki su bardağı kemik suyu ve mercimekler eklenerek, kısık ateşte ve kapak kapalı olarak pişirilir.

Mercimekler yumuşamaya başlayınca bulgur ve kalan 1 su bardağı kemik suyu, kuru nane, karabiber, ve tuz eklenerek karıştırılır. Ateş iyice kısılarak, kapak kapatılır ve pilav suyunu çekinceye kadar pişirilir. Pişen pilav ateşten alınır ve kapakla tencere arasına havlu kağıt serilerek 10 dk kadar dinlendirilir. Maydanoz ve nane yaprakları doğranarak dinlenmiş pilava eklenir, karıştırılır. Cacık, salata veya yalnızca yeşil soğanla bile servis yapılabilir.

Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Hımm çok severim :) ellerinize sağlık teşekkürler tarif için :) blogunuzdaki yazıları severek okuyorum ama izlemede olmadığımı farkettim ve hemen aldım :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ah çok teşekkür ederim. Çok memnun oldum. ben de size çok sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil